středa 5. ledna 2011

Jan Kotouč: Příliš blízké setkání - novela ke konci roku


V lednovém čísle časopisu Pevnost vychází jako příloha moje novela Příliš blízké setkání, která před dvěma lety zvítězila v kategorii novela v Ceně Karla Čapka... a dala i název tomuto blogu.

Novelu jsem trochu upravil, rozšířil, něco jsem přebrousil, něco jsem doplnil. Za ty tři a půl roku od doby, co jsem to psal, se můj styl trošku změnil a zaměřuju se na jiné věci, než tehdy, tak jsem se snažil novelu trochu... zmodernizovat. Má i nový závěr, který doufám, bude působit jako předkrm k Tristanské občanské válce, novému románu, který by měl snad už vyjít během příštího půl roku.

A o co v Příliš blízkém setkání jde? Nepříliš sebevědomá důstojnice Vivian Evansová nastupuje na službu na nové lodi zrovna ve chvíli, kdy je loď vyslána spolu se skupinou vědců pokusit se navázat přátelský kontakt s mimozemskou rasou, která doposud na lidi pouze střílela. Netřeba říkat, že ne všechno probíhá tak, jak má.

Držet v ruce jakoukoliv svou knihu je skoro stejně dobrý pocit, jako držet v ruce svou první. Doufám, že mi to za pár desítek vydaných titulů nezevšední. V každém případě to bylo velice příjemné zpříjemnění konce roku. Ale ne tolik, jako výborná Silvestrovská oslava ve Slavonicích nebo společné "druhé Vánoce" s jistou princeznou v sárí... ;-)

P.S. Chtěl jsem sem dát obrázek obálky knížky, ale můj blog se rozhodl stávkovat a nefunguje vkládání obrázků, takže ho vložím, až to půjde, zatím můžete mrknout sem: http://www.pevnost.cz/uploads/files/media_carousel/e1e8407e00f3e4003acd.jpg

Žádné komentáře: