středa 27. května 2009

Konec semestru

Včera jsem dokončil poslední dvě písemky/zkoušky v tomhle semestru a najednou mám za sebou dva roky studia na vysoké.

Je to zvláštní, zdá se mi to hrozně nedávno, co jsem se zuřivě drtil o svaťáku na maturitu. Pamatuju si, jak jsem se připravoval na potítku, dokonce si pořád pamatuju, jaké otázky jsem si vytáhl:
ZSV - Racionalismus a Iracionalismus; Voluntarismus, Comtismus, Existencionalismus, Novotomismus
Dějepis - Československo a svět ve 20. letech 20. století
Angličtina - Austrálie a Nový Zéland
Čeština - Národní obrození

Smůlu jsem měl tehdy akorát na otázku z češtiny, Národní obrození většina lidí nasnáší, hlavně onu první (mojí) část s jazykovědcema (lidé o kterých jde mluvit, jako Tyl, Němcová nebo Borovský byli v jiné otázce)

Nicméně maturitu jsem dal a přesunul jsem se na vysokou. Všechno se to zdá hrozně nedávno. Na vysoké mě to k mému překvapení baví a naučil jsem se hodně. Pořád ale mám takový pocit, že jsem vysokou "právě začal." A teď už mám za sebou čtyři semestry z osmi. Jsem v půlce a pomalu ani nemůžu uvěřit, jak to tak uteklo.

Když jsem nad tím přemýšlel, vzpomněl jsem si, co jeden tlustý pán s doutníkem řekl v roce 1942: "Není to konec, není to ani začátek konce. Ale možná je to konec začátku."

5 komentářů:

Cece řekl(a)...

Počkej ještě chvilku a už si ani na to, co sis vytáhl u maturity nevzpomeneš ;-)

Ale tak nějak to je. Taky si ještě pomalu zvykám, že nejsem vysokoškolák a to chodím do práce už třičtvrtě roku...

Johnak řekl(a)...

No jo, ale zase brácha si svoje otázky nepamatoval po dvou týdnech a já si pamatuju spoustu hovadin i z ranného dětství, tak to snad nějakou dobu vydrží. :-) I když celé znění otázky ze ZVS si už taky nepamatuju, ale za to můžou ty -ismy :D

Kendra řekl(a)...

Ty tvoje maturitní otázky znějí hrozně :D

Jinak jsem na tom stejně. Poslední zkoušku jsem absolvovala v úterý, ale taky mám pocit, jako bych nedávno začala. Je neuvěřitelné, že mám za sebou už šestý semestr z šesti... zlaté drcení na maturitu :D

Johnak řekl(a)...

Kendra - takže teď už budeš pracující inteligence nebo půjdeš na magistra? :-) (zachutná na věky!) :D

Kendra řekl(a)...

Studentský život opravdu zachutná na věky! :) Přihláška je podaná, uvidíme, kolik z nestálých pohanských bohů bude při mně :) ale už preventivně smolím životopis.